fredag 16. august 2024

Har djevelen gått inn i alle bibler i hele verden og forandret ord og vers? MANDELAEFFEKTEN diskuteres

 Jeg har et par kristne venner som påstår at djevelen nå har endret en haug med ord og vers i både GT og i NT, og at spesielt King James utgaven er utsatt for dette.

Å tro på noe så ekstremt som dette er jeg ikke tilbøyelig til å gjøre.

Man kommer med mange påstander om at det man leste for 30 år siden i Bibelen, har magisk blitt forvandlet av djevelen sjøl.

Jeg har gått gjennom mange av disse påstandene, og har ikke funnet et eneste bevis på at dette har skjedd.

Siden jeg allerede er 57 år, og har studert Skriftene intenst siden september 1984, så har jeg litt fartstid og erfaring.

Man snakker om at et før stod i Jesajas kapittel 65 at lammet og løven skal beite sammen, men at løven nå er fjernet, og at ulven har kommet i stedet.

Bare tøys! Jeg har antikke, svært gamle bibler her i rommet som jeg nå skriver, både på norsk, dansk, engelsk, svensk, gresk og hebraisk.

Likeledes siteres det bibelvers som jeg VET ikke har forandret seg, spesielt på engelsk, da disse folka som har sånne merkelige ideer oftest kommuniserer på dette internasjonale språket.

Det er jo fascinerende påstander, men alt jeg har sjekket viser seg å ikke være noe i.

Og jeg kan love at ingenting av dette er sant. Bibelen forteller meg, Jesus ei forandrer seg, han til ånd og sjel og legem' setter fri sang Aage Samuelsen.

Hebreerbrevet sier at Jesus Kristus er den samme i går, i dag og til evig tid.

Jesus er Ordet. Om ordet skulle bli forfalsket på magisk vis, så ville det isåfall bety at djevelen har en ekstremt stor makt selv over Guds Ord.

Dette er en vranglære som jeg tar sterk avstand fra.

Alle påstander jeg har lest og hørt om er bare tull, fra demente mennesker som ikke er klar over at de er demente og senile, og når de ikke lenger husker ordentlig fra den Bibelen de leste fra for femti år siden, så legger de skylden på  djevelen.

Vanvittig tullprat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar